کد خبر: ۹۷۴۹
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰

زمین‌های خیابان صفا متعلق به رفتگران شهرداری بود

خیابان صفا در محله راهنمایی در گذشته خاکی بوده و جزو قلعه احمدآباد و آبکوه محسوب می‌شده است. زمین‌های این محدوده متعلق به رفتگران شهرداری بود و به همین دلیل به «کوی رفتگران» معروف شده بود.

خیابان صفا در محله راهنمایی در گذشته خاکی بوده و جزو قلعه احمدآباد و آبکوه محسوب می‌شده است. زمین‌های این محدوده متعلق به رفتگران شهرداری بود و به همین دلیل به «کوی رفتگران» معروف شده بود، اما از‌آنجا‌که کارگران شهرداری توان ساخت زمین‌ها را نداشتند، آن‌ها را فروختند.

در حال حاضر، دیوار باغ استانداری در حاشیه بولوار احمدآباد، ورودی این خیابان مسکونی را مسدود کرده است. انتهای این معبر که به خیابان سناباد می‌رسد، تجاری است و بیشتر مغازه‌ها مربوط‌به فروشندگان و نصب‌کنندگان شوفاژ و کولر است.

 

کوی رفتگران، «صفا»ی امروز
پیش‌دبستانی و دبستان غیردولتی «کیان» تنها واحد آموزشی این معبر است که دانش‌آموزان دوره اول و دوره دوم در دو نوبت در آن تحصیل می‌کنند.


کوی رفتگران، «صفا»ی امروز

درخت کاج نبش خیابان صفای‌۱۳ از درختان قدیمی این خیابان است و سایه آن، محل خوبی برای پارک خودروهاست.

کوی رفتگران، «صفا»ی امروز

اتحادیه صنف فروشندگان و نصب‌کنندگان شوفاژ و تهویه مطبوع سال‌۱۳۵۶ کار خود را آغاز کرد و حدود ۱۰‌سالی می‌شود که نبش خیابان صفای‌۲۰ قرار دارد.

کوی رفتگران، «صفا»ی امروز

بوستان محلی صفا، با فضایی برای بازی کودکان، نبش صفای‌۱۷ و خیابان سلمان فارسی قرار گرفته است. ساکنان این محدوده از این بوستان محلی برای استراحت استفاده می‌کنند.


کوی رفتگران، «صفا»ی امروز

سید‌عبدالله میر‌رضوی از ساکنان قدیمی است و از سال‌۱۳۴۶ اینجا سکونت دارد. همین‌جا مغازه کفاشی داشته و چند‌سالی است که به‌دلیل بیماری بازنشسته شده است.

* این گزارش شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۵ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44